fredag 29. juni 2012

Herlige by

Jeg nyter sommertiden i en blanding av studiojobbing, 20 meter fra Torgalmenningen, og turer rundt omkring i sommertravle byen vår. Torget har eksplodert, stappfull av ny torghall og :-) enda flere salgsboder og lukter, oser av frityrolje både inne og ute. Hvor pokker kom all den fish & chipsen fra?
Dagens dilemma er, hvor henter jeg lunch? Gjerne byens beste hotdog på trekroneren eller ferske våruller på thairestauranten i øvregaten, anbefales på det varmeste. Eller brødskiver med egg og majones fra de smilende jentene på Hjelles i Chr. Michelsensgate.
Valgene er mange og lunchen trenger ikke å være dyr heller.
Var innom mathallen i Frescohallen og den så fantastisk flott ut, herrene Knudsen og Jørgensen må berømmes for nok en gang ha visjoner, håper bergenserne viser sin besøkelsestid.

Men uansett, her jeg sitter slår det meg
at byrommet er utrolig avslappende i sin pulserende livlighet og jeg nyter mitt Bergen, hilser på folkene jeg møte på min vei, herlige by.
God helg fra min benk i Byparken mens trekkspillene ljomer utover Lillelungeren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar