torsdag 18. august 2022

 


    Kjære venner!



 


"Dear friend
When I stumble through the crooked path of life And the days I never thought would come When the ones I needed most
Just vanished in the cold
Dear friend
Will you see me through it all"


En regnfull høstdag i 2020,  - vi var godt inne i 2. året av den uvirkelige pandemien, som hadde frarøvet oss vårt yrke, venner og humør, kom jeg over en låt på Youtube, sunget av min venn Tore Thorsen.
Nært og vakkert og med en tekst som slo meg rett i bakken.

Vanligvis er jeg veldig opptatt av melodi, men her var det ordene som først og fremst gikk rett i hjertet på meg. Selvfølgelig vakkert spillt og sunget av Tore. Umiddelbart bestemte jeg meg at , denne låten må jeg få spille inn.

Høsten gikk og vinteren kom, og etter en rekke tester, kom vi frem til hvordan låten best skulle fremstå med hensyn til produksjon, instrumentering og sound.
Vokalen må være veldig tydelig og ikke forsvinne i et sakralt komp.
Det skal være vakkert og beskrive livet slik livet er - totalt omskiftelig fra berusende lykke til den mørkeste avgrunn.

"Dear friend
When you realise that life was just a dream And you wake up in the presence of it all May your helpers in the night
All be there to hold you tight
Dear friend

They will walk you to the light "

En herlig kreativ prosess gjennom våren - og her er den; take it og leave it.;
uansett, den vil leve videre lenge etter at både du  - og jeg har sunget vår siste strofe.

Egil Eldøen - Dear Friend Spotify

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar